ថ្ងៃ អង្គារ ទី ៣០ ខែ មិថុនា ឆ្នាំមមែ សប្តស័ក ព.ស.២៥៥៩  
ស្តាប់ព្រះធម៌ (Mp3)
ស្តាប់ការអានព្រះត្រៃបិដក (Mp3)
ស្តាប់​ការបង្រៀនព្រះធម៌ (Mp3)
ស្តាប់​ការអាន​សៀវ​ភៅ​ធម៌​ (Mp3)
កម្រងធម៌​សូត្រ​ផ្សេង​ៗ (Mp3)
កំណាព្យ និង ស្មូត្រ (Mp3)
ព្រះពុទ្ធសាសនា និងសង្គម (Mp3)
បន្ទុកសៀវភៅ (eBook)
បន្ទុកវីដេអូ (Video)
ទើបស្តាប់/អានរួច
មហាប្រាសាទព្រះគន្ធកុដិ (LiveCam)
វិទ្យុផ្សាយផ្ទាល់
វីដេអូផ្សាយផ្ទាល់
វិទ្យុកល្យាណមិត្ត
ទីតាំងៈ ខេត្តបាត់ដំបង
ម៉ោងផ្សាយៈ ៤.០០ព្រឹក - ១០.០០យប់
វិទ្យុមេត្តា
ទីតាំងៈ រាជធានីភ្នំពេញ
ម៉ោងផ្សាយៈ ២៤ម៉ោង
វិទ្យុព្រះពុទ្ធសាសនាកម្ពុជរដ្ឋ
ទីតាំងៈ វត្តរាជបូណ៌ (ក្រុង​សៀមរាប)
ម៉ោងផ្សាយៈ ៤.០០ព្រឹក - ១០.០០យប់
វិទ្យុពន្លឺត្រៃរតន៍
ទីតាំងៈ វត្តប្រាសាទ​នាងខ្មៅ​ (ខេត្តតាកែវ)
ម៉ោងផ្សាយៈ ០៤.០០ព្រឹក - ១១.០០យប់
វិទ្យុសម្លេងព្រះធម៌
ទីតាំងៈ វត្តថាន់ (រាជធានីភ្នំពេញ)
ម៉ោងផ្សាយៈ ២៤ម៉ោង
ផ្សាយផ្ទាល់សម្លេង (ប៊ុត-សាវង្ស)
វត្តសំពៅមាស-វត្តឧណ្ណាលោម
តាមកាលវិភាគផ្សាយ
តំណគួរកត់សម្គាល់
សមាជិកទើបចូល (អម្បាញ់មិញ)
ទិន្នន័យសរុបនៃការចុចចូល៥០០០ឆ្នាំ
ថ្ងៃនេះ ២២១១០
ថ្ងៃម្សិលមិញ ៣៥,៦៧០
ខែនេះ ១,៦៦៩,៣៤៣
សរុប ១៦,៣៦៦,៧០៩
free counters
ប្រកាសថ្មីៗ សៀវភៅព្រះធម៌ សម្លេងព្រះធម៌ វីដេអូព្រះធម៌
images/articles/959/127xtd-1.png
ពិសេស
ផ្សាយ : ៣០ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ (អាន: ១២៣៩៥២ ដង)
ដើម្បី​សម្រួល​ដល់​ការ​ទាញ​យក​របស់​ពុទ្ធ​បរិស័ទ​ ឥឡូវនេះ ៥០០០​ឆ្នាំ​ បាន​រៀប​ចំ​របៀប​បែ​ប​ថ្មី​មួយ​ជា​ពិសេស​ សម្រាប់​ការ​ទាញ​យក​ ព្រះ​ត្រៃ​បិដក​ (pdf file) ១១០ ភាគ និង សម្លេង​ mp3
images/articles/539/324652342563-1.png
ពិសេស
ផ្សាយ : ៣០ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ (អាន: ១០៩២០ ដង)
សារៈសំខាន់នៃគម្ពីរព្រះត្រៃបិដក ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធជាម្ចាស់មុននឹងចូលបរិនិព្វានត្រូវបានព្រះអានន្ទទូលសួរថា "បពិត្រព្រះអង្គ​​​​​​​​​​​​​​​ទ្រង់ចម្រើន ! ក្រោយពីព្រះអង្គ បរិនិព្វានទៅហើយ
images/articles/801/tesdgsf44xtd-1.gif
ពិសេស
ផ្សាយ : ៣០ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ (អាន: ៩០៤០ ដង)
ផ្សាយ​បន្ត​ពី​ គេហទំព័រ​ វិទ្យុ​អូស្ត្រាលី​ កិច្ច​ការ​ចម្លង​គម្ពីរ​ព្រះ​ត្រៃ​បិដក​ដាក់​ជា​សៀវ​ភៅ​អេឡិចត្រូនិក​ (e-Book) នៅ​លើ​ប្រព័ន្ធ​អ៊ីនធើរណិត​ (ដាក់បញ្ចូលថ្ងៃ 25 April 2013, 16:28 AEST) ​កិច្ច​ការ​ងារ​របស់​ក្រុម​អ្នក​ស្ម័គ្រ​ចិត្ដ​នៃ​វ៉ិបសាយថ៍ ៥០០០​ឆ្នាំ
images/articles/930/11xtd-1.jpg
ពិសេស
ផ្សាយ : ៣០ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ (អាន: ៩៣១៧ ដង)
ព្រះ​ធម៌​ ឬ​ធម្មៈ (Dharma or Dhamma) ដែល​ព្រះ​ពុទ្ធ​បាន​សម្តែង​អស់​រយៈ​ពេល​ ៤៥ ឆ្នាំ ត្រូវ​បាន​ព្រះ​អរិយ​សាវ័ក​ ប្រមូល​ចង​ក្រង​មាន​ចំនួន​ប្រាំ​បី​ម៉ឺន​បួន​ពាន់​ (៨៤០០០) ព្រះ​ធម្ម​ក្ខន្ធ​ ។ ពួក​សាសន​វិទូ​បស្ចឹម​ប្រទេស​ ហៅ​ព្រះ​ធម៌​ថា ទស្សន​វិជ្ជា (Philosophy) ។
images/articles/1028/1qqxtd-1.gif
ពិសេស
ផ្សាយ : ៣០ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ (អាន: ៤០០១១ ដង)
នា​ពេល​នេះ​ ដោយ​បាន​ការ​អនុញ្ញាត​អំពី លោក​ម្ចាស់ តេបិដកានន្ទ ឈន ដូង ដែល​គង់​នៅ​វត្ត​វេឡុវ័ន​ព្រៃ​ឬ​ស្សី គេ​ហទំព័រ​៥០០០​ឆ្នាំ​នឹង​ធ្វើ​កា​រ​ដាក់​ជូន​ឲ្យ​ទាញ​យក​បាន​នូវ​ ព្រះ​ត្រៃ​បិដក​ស្កាន​ថ្មី version 2 ។ កិច្ច​ការ​ស្កាន​ ព្រះ​ត្រៃ​បិដក​ថ្មី​នេះ គឺ​បាន​កើត​មាន​ដោយ​​សេចក្តី​​ព្យា​យាម​ដ៏​មោះ​មុត​របស់​លោក​ម្ចាស់​ តេបិដកានន្ទ ឈន ដូង ក្រោម​ការ​ផ្តើម​គំនិត​នៃ
images/articles/1842/textdwefwe34534-1.gif
ពិសេស
ផ្សាយ : ៣០ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ (អាន: ៣៦៥៧ ដង)
កាល​ពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ ៥០០០​ឆ្នាំ​ បាន​បញ្ចូល​អាល់​ប៊ុម mp3 អាន​ព្រះ​ត្រៃ​បិដក​ថ្មី​មួយ​ចប់​ទៀត​ ដែល​បាន​អាន​ដោយ​ លោក​ម្ចាស់​តា​ នៅ-ហៃ​ឡុន គង់​នៅ​វត្ត​និ​គ្រោ​ធវន​ (គល់​ទទឹង​) ។ តាម​ដែល​​ដឹង​មក​ គឺ​ការ​អាន​នេះ​ត្រូវ​ប្រើ​រយៈ​ប្រ​ហែល​ ២ឆ្នាំ​មក​ហើយ ដោយ​សេច​ក្តី​ព្យា​យាម​ និង​សទ្ធា​យ៉ាង​មុត​មាំ​របស់​ លោក​ម្ចាស់​តា​ ក្នុង​ការ​អាន​នូវ​គម្ពី​រ​ព្រះ​ត្រៃ​បិដក​នេះ​បាន​ចប់​សព្វ​គ្រប់​ ។ ចុច​ស្តាប់​ពី​ខ្សែ​អាត់​ទី​មួយ​ត​ទៅ​ (ចុច​ទី​នេះ​)
images/articles/2394/ewrcfsevfe4stg45tvgersdfgeir.jpg
ផ្សាយ : ២៩ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ (អាន: ២០៧ ដង)
បញ្ហា​ច្រ​ណែន សេចក្តី​ច្រ​ណែន  កើត​ព្រម​ជា​មួយ​នឹង​ទោស​ចិត្ត​ជា​អ​កុសល​ដ៏​ធ្ងន់​មួយ​ប្រ​ភេទ​ដែល​សង្កត់​អ្នក​ទូល​រែក​វា  ឲ្យ​ស្រុត​ទៅ​កាន់​ទី​ទាប  វា​ជា​រោគ​សង្គម​មួយ​ប្រ​ភេទ​ដែល​មាន​ពាស​ពេញ​ពិ​ភព​លោក  អស់​កាល​ជា​និច្ច​មក​ហើយ​ និង​មាន​ត​ទៅ​ទៀត​  ប៉ុន្តែ​រោគ​នេះ​មាន​នៅ​តែ​ក្នុង​បុថុជ្ជ​ប៉ុណ្ណោះ  ។ លក្ខណៈ​នៃ​ការ​ច្រ​ណែន គឺ       - មិន​ត្រេក​អរ​នឹង​អ្នក​ដទៃ​បាន​លាភ  យស  សរ​សើរ​ សុខ  ប៉ុន្តែ​ពេញ​ចិត្ត​ត្រង់​ដែល​អ្នក​ដទៃ​បាន​តិច​ឬ​តូច​ជាង​ខ្លួន  ឬ​អត់​បាន​តែ​ម្តង  ។       - ចាប់​កំ​ហុស  នឹង​រក​ចំ​ណុច​ខ្វះ​ខាត​របស់​អ្នក​ដទៃ​ក្នុង​ពេល​ដែល​អ្នក​ដទៃ​នោះ​បាន​ទទួល​​ការ​សរ​សើរ​ផ្សេង ៗ មាន​សេច​ក្តី​ដឹង​ខ្លួន​ថា​មិន​ពេញ​ចិត្ត ។       - ការ​ប្រ​ចណ្ឌ  គឺ​ជា​ការ​ច្រ​ណែន​ហ្នឹង​ឯង  គ្រាន់​តែ​ទៅ​តាម​បែប​ហួង​ហែង​ប្រុស​ស្រី​ដោយ​កាម​រាគៈ  ។       ថ្នាំ​បំ​បាត់​រោគ​ច្រណែន​នេះ​ឯង  ព្រះ​សម្មា​សម្ពុទ្ធ​ត្រាស់​ហៅ​ថា  មុទិតា  ។       ថ្នាំ​មុ​ទិ​តា​នេះ​ត្រូវ​ផ្សំ​គ្នា​ដូច​ខាង​ក្រោម​នេះ       - ត្រេក​អរ​នឹង​ការមាន​បាន​របស់​អ្នក​ដទៃ  ដោយ​យល់​ត្រូវ​តាម​ការ​ពិត​ថា ​មនុស្ស​ម្នាក់ ៗ  ប្រព្រឹត្ត​ទៅ​តាម​កម្ម​រៀង​ ៗ ខ្លួន  ។   ចំ​ពោះ​ភាព​ល្អ​ប្រ​សើរ​ដែល​ជា​ផល​របស់​បុណ្យ​  គួរ​តែ​ត្រេក​អរ  ឲ្យពរ  ឲ្យ​ជ័យ​បន្ថែមទៀត  សូម​ឲ្យ​បុគ្គល​នោះ ៗ បាន​សុខ​ជា​មួយ​នឹង​សម្បត្តិ​របស់​ខ្លួន​ចុះ ។       - ទឹក​ចិត្ត​ស្មោះ​ត្រង់  មិនមាន​បំ​ណង​បែង​ចែក​ដោយ​គិត​ថា  គេ​គួរ​​តែ​ឲ្យ​មក​យើង​ខ្លះ  ព្រោះ​យើង​ជា​បុគ្គល​ជាប់​ពាក់​ព័ន្ធ​យ៉ាង​នេះ​មួយ  យ៉ាង​នោះ​មួយ  ដូច្នេះ​ឡើយ  ។  មិនមាន​គុំ​ស្អប់​នឹង​អ្នក​ដទៃ  ព្រោះ​ហេតុ​អ្នក​ដទៃ​នោះ​មិន​មាន​ឲ្យ​អ្វី​ដល់​ខ្លួន​ឡើយ  ។       គប្បី​យក​ការ​ត្រេក​អរ​នឹង​ការមាន​បាន​របស់​អ្នក​​ដទៃ  មក​ផ្សំ​ជា​មួយ​នឹង​ទឹក​ចិត្ត​ស្មោះ​ត្រង់ ហើយ​លេប​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ចិត្ត​ឲ្យ​ពេញ​ ។   កាល​បើ​ដូច្នេះ  ចំ​ហាយ​ថ្នាំ​មុទិ​តា​នឹង​ផ្សាយ​ចេញ​មក​តាម​រយៈ​ទឹក​មុខ អាកប្ប​កិ​រិយា​ និង ពាក្យ​សម្តី ។   មនុស្ស​ដែឡ​និយាយ​ដោយ​ចិត្ត​មុ​ទិតា​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​ស្តាប់​ត្រ​ជាក់​ចិត្ត​ជ្រះ​ថ្លា  គិត​ថា សម្បត្តិ​របស់​ខ្លួន​ទង​ប៉ុន្មាន  មាន​តម្លៃ​មិន​ស្មើ​នឹង​ទឹក​ចិត្ត​បែប​នេះ​ឡើយ ។  មនុស្ស​ទាំង​ឡាយ​ដ៏​ចម្រើន  មាន​ចិត្ត​បង្អោន​មក​ជា​មិត្ត​ជា​មួយ​នឹង​អ្នក​ដែល​មាន​ចិត្ត​មុ​ទិតា​នោះ​ឯង  ។  បរិយា​កាស​ពេញ​ទៅ​ដោយ​ភាព​ស្និទ្ធ​ស្នាល ស្រ​ទន់​ដូច​មេឃ​ស្រ​ទំ ផ្សំ​ដោយ​ខ្យល់​ត្រ​ជាក់  ។ ដកស្រង់ចេញពីសៀវភៅៈ  គតិ​ធម៌ រៀបរៀងដោយៈ   លោក​គ្រូ អគ្គ​បណ្ឌិត ប៊ុត​ សា​វង្ស វាយអត្ថបទដោយៈ   ឧបាសក  សូត្រ តុលា ដោយ៥០០០ឆ្នាំ
images/articles/2393/wrcwerw4r4wdraefrtgerfwdfe.jpg
ផ្សាយ : ២៩ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ (អាន: ១០២ ដង)
បញ្ហា​ខក​ចិត្ត   បញ្ហា​ខក​ចិត្ត​នេះ  មាន​ទូ​ទៅ​ចំ​ពោះ​សត្វ​លោក​ដែល​ជា​អ្នក​មាន​សេច​ក្តី​សង្ឃឹម​ទៅ​លើ​អ្វី​មួយ  ហើយ​មិន​បាន​សម្រេច  ។   សេចក្តី​សង្ឃឹម​ក៏​ជា​ចំ​ណែក​មួយ​នាំ​ឲ្យ​មាន​កម្លាំង​ចិត្ត​ក្នុង​ការ​ងារ​​ដែរ  ប៉ុន្តែ​  បើ​បុគ្គល​អ្នកមាន​នូវ​សេចក្តី​សង្ឃឹម​នោះ  មិន​បាន​កំ​ណត់​ហេតុ​ផល​ឲ្យ​ជាក់​លាក់ ថែម​ទាំង​មិន​បាន​ធ្វើ​ទុក​ក្នុង​ចិត្ត​នូវ​សេចក្តី​ពិត​របស់​សង្ខារ​លោក​ទេ​នោះ  រោគ​ខក​ចិត្ត​ដែល​ជា​បញ្ហា​ឈឺ​ចាប់​ និង​សោក​សៅ​  ត្រូវ​បាន​កើត​ឡើង​នៅ​ពេល​ដែល​មិន​បាន​សម្រេច​ដូច​ក្តី​សង្ឃឹម ។   សេចក្តី​សង្ឃឹម​ ​ដែល​មិន​បាន​កំណត់​ហេតុ​ផល​ឲ្យ​ជាក់​លាក់ មាន​ជា​ងាទិ៍​ដូច​ជាៈ    - សង្ឃឹម​ថា  មនុស្ស​គ្រប់​គ្នា​នឹង​មាន​នូវ​ឧត្តម​គតិ ឬ​មាន​នូវ​គតិ​ធម៌ ជា​មនុស្ស​ល្អ​ទាំង​អស់​គ្នា ។    - សង្ឃឹម​ថា  មនុស្ស​ក្នុង​លោក​នឹង​ស្រ​ឡាញ់​ខ្លួន​  ទទួល​ស្គាល់​គ្រប់ ៗ គ្នា ។    - សសង្ឃឹម​ថា  អ្នក​ដទៃ​មាន​សេកច្តី​ស្រ​ឡាញ់​ស្មោះ​ចំ​ពោះ​ខ្លួន​រហូត មិន​ប្រែ​ប្រួល ។    - សង្ឃឹម​ថា  ខ្លួន​ឯង​នឹង​បាន​ទៅ​ជា​បុគ្គល​យ៉ាង​នេះ  យ៉ាង​នោះ​តាម​ការ​តាំង​ចិត្ត ។   អ្វី​ ៗ ក្នុង​លោក​  សុទ្ធ​តែមាន​ហេតុ​ផល​និង​ការ​ពិត​ កាល​បើ​ចេះ​តែ​មាន​សេចក្តី​សង្ឃឹម  ដោយ​មិន​បាន​កំ​ណត់​ហេតុ​ឲ្យ​បាន​ច្បាស់​លាស់  លុះ​ដល់​ហេតុ​អត់​បាន  ឬ​ហេតុ​មិន​គ្រប់​គ្រាន់  ផល​ក៏​មិនបាន​សម្រេច​តាម​សេចក្តី​សង្ឃឹម​នោះ ៗ រូច​ហើយ​មិន​ចេះ​កំ​ណត់​ដឹង​ទៅ​លើ​ការ​ពិត​ទៀតថា  អ្វី​ដែល​កើត​​ឡើង  គឺ​ចា​ត្រូវ​តែ​កើត និង អ្វី​ណា​ដែល​មាន  គឺ​វា​ត្រូវ​តែ​មាន  ដូច្នេះ​ការ​ខក​ចិត្ត​ព្រម​ទាំង​សេចក្តី​សទុក្ខ​សោក  រមែង​គ្រប​សង្កត់​ចិត្ត​ខ្លាំង  ។   មនុស្ស​យើង​កាល​ណា​ជួប​ប្រ​ទះ​នូវ​ការ​ខក​ចិត្ត​  គួរ​គិត​ពិ​ចារណា​ដូច​ត​ទៅ​នេះ     - នេះ​ជា​ការ​ពិត​នៃ​ជីវិត​ក្នុង​លោក  ។    - លោក​នេះ  មិន​ធ្លាប់​មាន​ការ​ប្រ​ព្រឹត្ត​ទៅ​តាម​សេចក្តី​ប្រាថ្នា​របស់​អ្នក​ណា​ឡើយ  សូម្បី​តែ​ព្រះ​ជា​ម្ចាស់​ដែល​គេ​ប្រាប់​ថា​ជា​អ្នក​សាង​នូវ​លោក  ក៏​នៅ​តែ​គ្រប់​គ្រង​លោក​នេះ និង​  គ្រប់​គ្រង​មនុស្ស​សត្វ​ទាំង​ឡាយ​មិន​បាន​ផង  ។    - សង្ខារ​ធម៌  មិន​បាន​ឋិត​នៅ​ក្រោម​អំណាច​អ្នកណា​មួយ​ឡើយ  សូម្បី​តែ​ព្រះ​ព្រហ្ម  ដែល​គេ​ប្រាប់​ថា ជា​អ្នក​លិ​ខិត​គ្រប់​យ៉ាង​គឺ​ព្រហ្ម​លិខិត​នោះ​ឯង  នៅ​តែ​ធ្វើ​ឲ្យ​មនុស្ស​ល្អ​​ដូច​ព្រហ្ម  ឬ​ល្អ​តាម​ព្រះ​ព្រហ្ម​ប្រា​ថ្នា​នោះ ៗ មិន​បាន​ផង​ដែរ  ។    - ទោះ​ជា​មនសុស្​ណា​ខ្លាំង​ពូ​កែ​ក្នុង​លោក​ប៉ុនណា  កាច​សា​ហាវ​យ៉ាង​ណា ​ក៏​មនុស្ស​នោះ  មិន​អាច​ចាត់​ការ​ចំ​ពោះ​សង្ខារ​លោក​បាន​ដែរ ។  អ្នក​ដែល​បាន​ប្រ​កាន់​ថា​អញ​និង​របស់​អញ​កន្លង​មក  សុទ្ធ​តែ​ធ្លាប់​ឈឺ​ចាប់​ក្នុង​ដើម​ទ្រូង  សោក​សៅ​ដម្បៅ​រួច​មក​ហើយ ទាំង​អ្នក​ដែល​បាន  អះ​អាង​ថា​ខ្លួន​ពូកែ​ក្នុង​ការ​គ្រប់​គ្រង​ប្រ​ទេស​នគរ ឬ​ថា​ជា​អ្នក​ខ្លាំង​ពូ​កែ​​ផ្នែក​សេដ្ឋ​កិច្ច​ពិ​ភព​លោក​ជា​ដើម សុទ្ធ​តែ​ធ្លាប់​ខក​ចិត្ត​ឬ​កំ​ពុង​តែ​ខក​ចិត្ត​ហ្នឹង​ឯង ។   បុគ្គល​ណា​មិន​ព្រម​ទទួល​ការ​ពិត  ត្រូវ​ទទួល​ការ​ឈឺ​ចាប់​ផ្លូវ​ចិត្ត​ជា​ពិត​ប្រាកដ  ដូច្នេះ​កិច្ច​ការ​សំខាន់​បំ​ផុត​របស់​យើង​ដែល​បាន​កើត​មក​ក្នុង​លោក​​នេះ  គឺ​ត្រូវ​រៀន​ឲ្យ​បាន​ចេះ​ដឹង​នូវ​ការ​ពិត​នៃ​ជី​វិត និង ការ​ពិត​ក្នុង​លោក​  ។ បុគ្គល​ណា ៗ ​ជំ​ទាស់​នឹង​ធម្ម​ជាតិ​ដែល​ប្រែ​ប្រួល​ ​បុគ្គល​នោះ ៗ ត្រូវ​ទទួល​ការ​ខក​ចិត្ត​និង​ឈឺ​ចាប់​ខ្លោច​ផ្សា​ជា​ពិត​ប្រា​កដ  ។   ចំ​ណែក​បុគ្គល​ដែល​ដឹង​ទាន់​ការ​ពិត និង អប់​រំ​ចិត្ត​ឲ្យ​ព្រម​ទទួល​ការ​ពិត​នោះ​បាន ឈ្មោះ​ថា​រៀន​ចេះ​នូវ​អនត្ត​លក្ខណ​សូត្រ មិនមាន​ការ​ខក​ចិត្ត ទាំង​ដែល​ប្រាស​ចាក​នូវ​ការ​សង្ឃឹម​អ្វី ៗ ពី​លោក​នេះ  ហើយ​បាន​ចូល​ដល់​សេចក្តី​សុខ​ស្ងប់ ទៀង​ទាត់​មិន​ប្រែ​ប្រួល​ ។ ដកស្រង់ចេញពីសៀវភៅៈ  គតិ​ធម៌ រៀបរៀងដោយៈ   លោក​គ្រូ អគ្គ​បណ្ឌិត ប៊ុត​ សា​វង្ស វាយអត្ថបទដោយៈ   ឧបាសក  សូត្រ តុលា ដោយ៥០០០ឆ្នាំ
images/articles/2392/435gf4weargw4vtcafegrftcaw4esdzr.jpg
ផ្សាយ : ២៩ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ (អាន: ៦៦ ដង)
ពេល​ឈឺ​ធ្ងន់​ច្រើន​គិត​ដល់​ម៉ែ   មនុស្ស​យើង​ដោយ​ទូ​ទៅ  នៅ​ពេល​ខ្លះ​អាច​ភ្លេច​គិត​ដល់​ម៉ែ​ ​ព្រោះ​រ​វល់​តែ​សប្បាយ​រីក​រាយ​ដោយ​កាម​គុណ​ ឬ​រវល់​ក្នុង​ការ​ងារ​របស់​ខ្លួន​ផ្សេង ៗ ប៉ុន្តែ​ដល់​ពេល​ដែល​ខ្លួន​ឯង​មាន​ជម្ងឺ​ធ្ងន់​អ្វី​មួយ  កូន​គ្រប់​​គ្នា​ច្រើន​តែ​គិត​រក​ម៉ែ  ព្រោះ​ធ្លាប់​ជំ​ពាក់​ចិត្ត​នឹង​ម៉ែ​កាល​ពី​ខ្លួន​នៅ​តូច ។   ក្នុង​សម័យ​ដែល​ខ្លួន​​ជា​កូន​នៅ​តូច   កាល​បើ​ឈឺ​ចាប់​អ្វី ៗ ម៉ែតែង​នៅ​ថែរ​ក្សា​ថ្នាក់​ថ្មន​ជា​និច្ច  កូន​ឃើញ​មុខ​ម៉ែ​ជា​ប្រ​ចាំ ​ម៉ែ​ហួង​ហែង​កូន ម៉ែ​សម្រាន្ត​មិន​ពេគ​ភ្នែក ម៉ែ​ទ្រាំ​អត់​ងងុយ​នៅ​យាម​កូន ប​បោស​អង្អែល​កូន​ នៅ​ចាំ​ពេល​ឲ្យ​បាយ​ឲ្យទឹក នៅ​ចាំ​ពេលឲ្យ​ថ្នាំ និង​នៅ​ចាំ​ជួយ​កូន​គ្រប់​យ៉ាង​ពេល​ដែល​កូន​ឈឺ​លំ​បាក ព្រម​ទាំង​លួង​លោម​ចិត្ត​កូន​ដោយ​សន្យា​ឲ្យ​នូវ​អ្វី​ ៗ តាម​ដែល​កូន​ចង់​បាន​ទៀត​ផង ។   ម៉ែ​ជា​ទី​ពឺង​របស់​កូន  ពេល​ដែល​កូន​មាន​ទុក្ខ​លំ​បាក​សូម្បី​កូន​មាន​រូប​រាង​អបលក្ខណ៍​យ៉ាង​ណា​ក្តី ម៉ែ​ក៏​នៅ​តែ​ស្រ​ឡាញ់​ព្រម​​ដោយ​ក្តី​អាណិត​ជា​និច្ច  ។   សេចក្តី​ស្រ​ឡាញ់​របស់​ម៉ែ  គឺ​ជា​សេចក្តី​ស្រ​ឡាញ់​ដ៏​បរិសុទ្ធ ដូច្នេះ​ហើយ ទើប​ដល់​ពេល​ដែល​កូន​មាន​ជម្ងឺ​ធ្ងន់ ឬ ក៏​ពេល​ដែល​ត្រូវ​សម្រាល​កូន​ឆ្លង​ទន្លេ កូន​តែង​តែ​នឹក​រក​ម៉ែ ។ ដកស្រង់ចេញពីសៀវភៅៈ  ម៉ែ !!! រៀបរៀងដោយៈ   លោក​គ្រូ អគ្គ​បណ្ឌិត ប៊ុត​ សា​វង្ស វាយអត្ថបទដោយៈ   ឧបាសក  សូត្រ តុលា ដោយ៥០០០ឆ្នាំ
images/articles/2391/w35fwqdrw345tgf4e5gf4se.jpg
ផ្សាយ : ២៩ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៥ (អាន: ១៤៣ ដង)
លះ​សេចក្តី​ក្រោធ​បាន​ គឺ​ជា​ការ​ជោគ​ជ័យ​ដ៏​ក្រៃ​លែង​នៅ​ក្នុង​ជី​វិត     ព្រះ​សម្មា​សម្ពុទ្ធ​ទ្រង់​សម្តែង​ថា " សម្លាប់​សេចក្តី​ក្រោធ​បាន​រមែង​ដេក​ជា​សុខ " នេះ​ជា​ការ​ពិត​ដែល​យើង​គ្រប់​គ្នា​ត្រូវ​ចាំ​កុំ​ភ្លេច​ ហើយ​ត្រូវ​បដិបត្តិ​កម្ចាត់​ការ​ខឹង​ក្រោធ​បន្តិច​ម្តង ៗ ដើម្បី​បាន​ទទួល​ជោគ​ជ័យ​យ៉ាង​សម្បើម​នៅ​ក្នុង​ជី​វិត យើង​ត្រូវ​តែ​យល់​ដឹង​ដូច​តទៅ​នេះគឺៈ     - ខឹង​នឹង​គេ គឺ​ដុត​ចិត្ត​ខ្លួន​ឯង បើ​យើង​ដុត​ខ្លួន​ឯង យើង​ហ្នឹង​​ឯង​ល្ងង់ ហើយ​ឆ្គួត​ទៀត ។     - ខឹងនឹង​គេ គឺ​អន់​ជាង​គេ គឺ​អន់​ថយ​ជាង​អ្នក​ដែល​យើង​ខឹង​នោះ​ទៅ​ទៀត ដូច​ជា​លុត​ជង្គង់​អង្វរ​សូម​សេចក្តី​សុខ​ពី​គេ​ចឹង ។     - ខឹង​នឹង​គេ គឺ​ចាប់​ផ្តើម​ពី​ការ​ទាស់​ចិត្ត ការ​ទាស់​ចិត្ត​មក​ពី​គិត​ថា គេ​ហ្នឹង​ឯង​ជា​អ្នក​ធ្វើ​នូវ​ ៗ ឲ្យ​យើង​ទាស់​ចិត្ត តែ​ការ​ពិត​មក​ពី​យើង​មិន​យល់​អំពី​ធម្មជាតិ​ក្នុង​មនុស្ស ហើយ​យើង​ប្រ​កាន់​ទៅ​ក្នុង​ធម្មជាតិ​នោះ​ឯង ។     - យើង​ស្អប់​គេ គឺ​ស្អប់​ខ្លួន​ឯង ព្រោះ​សាង​ភាព​សៅ​ហ្មង​ឲ្យ​ប្រ​ឡាក់​ចិត្ត​ខ្លួន​ឯង​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ដោយ​មិន​បាន​ឲ្យ​ភាព​សៅ​ហ្មង គឺ​ការ​ស្អប់​នោះ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ខ្លួន​អ្នក​ដទៃ​ឡើយ ។ ដូច្នេះ​ បើ​យើង​ពិត​ជា​ស្រឡាញ់​ខ្លួន​ឯង​មែន ត្រូវ​ព្យាយាម​រក្សា​ចិត្ត​របស់​ខ្លួន​កុំ​ឲ្យ​សៅ​ហ្មង​ឡើយ ។     - អ្នក​ដ​ទៃ​ធ្វើ​ល្អ​ឲ្យ​យើង​មិន​បាន ព្រោះ​មក​អំពី​មហា​កុ​សល​មិនបាន​កើត​ឡើង​ក្នង​​ចិត្ត​របស់​គេ មិនមែន​មក​ពី​គេ​មិន​ធ្វើ​ល្អ​ឲ្យ​យើង​ទេ ។ អ្វី ៗ មាន​ហេតុ​មាន​បច្ច័យ​ ទើប​កើត​ឡើង ។ ដូច្នេះ​យើង​ត្រូវ​យល់​ថា អ្នក​ដទៃ​ធ្វើ​ល្អ​ឲ្យ​ខ្លួន​គេ​មិន​បាន​ផង មាន​រភង​អ្វី​ដែល​គេ​មក​ធ្វើ​ល្អ​ឲ្យ​យើង​បាន ។     - អ្នក​ណា ៗ ដែល​ធ្វើ​អំ​ពើ​មិន​ល្អ និយាយ​អាក្រក់ គិត​អាក្រក់​ក្នុង​លោក​នេះ​នោះ តាម​ពិត​ ដោយ​ធម្ម​ជាតិ​មិនមែន​អ្នក​នោះ​ធ្វើទេ នេះ​ព្រោះ​អាស្រ័យ​ហេតុ​ ៣ ដែល​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​សន្តាន​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ។ បើ​ហេតុ​ ៣ នេះ​ត្រូវ​បាន​លះ​អស់​ហើយ គឺ​មិនមាន​អ្នក​ណា​ធ្វើ​អា​ក្រក់​សោះ​ឡើយ ។ ហេតុ​ទាំង​ ៣ នេះ​ឯង ដូច​ជា​ខ្មោច​បិ​សាច ដែល​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​មនុស្ស​យើង​អី​ចឹង ។ ដូច្នេះ យើង​មិនត្រូវ​ក្រោធ​ខឹង​ជា​មួយ​មនុស្ស​ណា​ម្នាក់​ឡើយ ។     - បើ​យើង​មិន​ក្រោធ​ខឹង​ហើយ គឺ​យើង​ហ្នឹង​ឯ​មាន​នូវ​សេចក្តី​សុខ ។ ការ​ដែល​មាន​សេច​ក្តី​សុខ​ក្នុង​ការ​មិន​ក្រោធ​ខឹង​នេះ ព្រោះ​បាន​យល់​ដឹង​ពី​ធម្ម​ជាតិ មាន​អំណត់​អត់​ធន់ និង​ព្រោះ​មាន​មេត្តា​ជា​ដើម គឺ​ជា​បុណ្យ​បារមី​ដ៏​ប្រ​សើរ​ខ្ពស់​ខ្ពស់ ។  បើ​សម្លាប់​សេចក្តី​​ក្រោធ​បាន​ហើយ ក្នុង​លោក​នេះ​មិនមាន​អ្នក​សម្រាប់​ឲ្យ​យើង​សម្លាប់​ឬ​សូម្បី​គ្រាន់​តែ​ស្អប់​​នោះ​ឡើយ ។ អ្វី ៗ ជុំ​វិញ​ជី​វិត​រស់​នៅ​មាន​តែ​ភាព​មនោ​រម្យ ហាក់​ដូច​ជា​វិមាន​ក្នុង​ព្រហ្ម​លោក  ។ ដកស្រង់ចេញពីសៀវភៅៈ  តម្រង់​ជ្លូវ​ជី​វិត រៀបរៀងដោយៈ   សាមណេ ឆិម ប៊ុន​ឆា វាយអត្ថបទដោយៈ   ឧបាសក  សូត្រ តុលា ដោយ៥០០០ឆ្នាំ
វីដេអូប្រមូលតាមបណ្តាញហ្វេសប៊ុក និង យូធូប
ស្ថាបនានៅខែពិសាខ ពុទ្ធសករាជ ២៥៥៥ ដោយ៥០០០ឆ្នាំ (ព្រះពុទ្ធសាសនាខែ្មរ) ។ សម្រាប់ជាធម្មទាន ។